PAYMENT FORM AiRECCA ♥

* AGENT PAYMENT FORM

*AGENT PERLU ISI SEMUA RUANGAN! ♥

*PASTIKAN SEMUA RUANGAN DI ISI DENGAN LENGKAP! ♥

Full Name Agent :
FB Username Agent :
Phone Number (Agent) :
Email Agent (Penting !) :
Customer Name :
Home/ Office Address (Customer) :
Phone Number (Customer) :

Example :

Product code / Size / Colour : A4-AR29-BLACK CRYSTAL POLOS / M / Hitam

Product code / Size / Colour : (Required)
JUMLAH BAYARAN (MYR):
Bank Pilihan : Maybank2u
Cimb Clicks
Online banking (dari bank lain)
ATM Cash deposit- Maybank
ATM Cash deposit-CIMB

Jika anda mahu menukar tempahan atau menambah tempahan selepas menghantar borang ini

SILA maklumkan pada kami melalui facebook (Norizah Ali Airecca)

 

TERIMA KASIH ♥


Create a web form here

FIND US !!

FIND US !!
CLICK ME !!

Tuesday, October 8, 2013

DARI OFFLINE KE ONLINE BISNES


-10 -sambungan entri yg lepas

Masa awal-awal Facebook ada kak nor pun berjinak-jinak juga, mula-mula tu memang blur, kak nor minta anak kak nor ajarkan dan masa tu pun pinjam PC anak je..ambik giliran bila time dia tak gunakan kak nor akan guna dengan waktu yg terhad. Mula nya FB memang slow sebab masa ni rakyat Malaysia tak semua ada internet dan hp canggih yg ada internet dan android pun belum di cipta. Kak nor juga telah mula buka kedai di Plaza TAR di chow kit. Orang kata masuk iklan majalah feedback bagus..memang bagus tapi sebab bajet untuk iklan tak besar jadi iklan di majalah hanya sekejap sahaja. Bisnes kedai sekadar ok sahaja kerana waktu ni Plaza TAR belum dikenali, kak nor sewa disitu disebabkan sewanya murah. Linda adik ipar kak nor diberi tanggungjawab untuk jaga kedai. Kak lin pula teruskan marketing diluar dan kak nor cuba fokus pada online bisnes. Mula-mula memang susah macam tuan guru saya bilang belajar itu satu proses, tapi disebabkan tekun dan fokus yang susah jadi senang. 

Kemudian kak nor mula dapat idea cari agen (setelah puas cari di internet apa yg perlu utk dibuat syarat) masa ni ambik foto blouse-blouse pun guna hp nokia (dh lupa nokia apa, foto pun tak cantik). Alhamdulillah bisnes online di FB nampak ada kemajuan dan peningkatan. Walau tak banyak tapi yg penting ada peningkatan customer dan sale. Asyik berebut PC dgn kedua-dua anak kak nor, geram sgt, kak nor pun beli notebook dengan harga rm1000.00 di PC Fair dengan duit poket sendiri, takut nk guna duit bisnes. Dengan izinNya dalam masa seminggu aje sale dh mula melebihi target, Ya Allah..alhamdulillah. Kedai masih cukup2 utk bayar sewa dan gaji Linda. Tapi bisnes online dh bole cover utk beli stok baru. Masa ni kak nor dah stat turun naik Indonesia. Masalah pulak bila kak nor outstation bisnes online jadi terhenti...kak nor berbincang dengan abang kak nor (penasihat tak bergaji) dia suruh adik kak nor - kak lin - utk buat online sama-sama..kak lin ni lagi la buta IT, tak pernah pegang komputer langsung...huhu. Tapi kak nor bole ajar its ok asal nk belajar, kak nor beli Laptop dikedai 2nd hand dengan harga murah tapi masih elok lagi. Ok dah ada notebook dan laptop. Rupanya bila dah 2 orang jaga online..nak dijadikan rezeki agen makin bertambah dan customer makin ramai, petuanya ialah selalu upload blouse-blouse terbaru dan servis mesti yang terbaik. Dan mungkin niat kak nor utk menolong dan berkongsi rezeki dengan adik beradik maka Allah bagi rezeki lebih.

Selepas lihat kedai di Plaza TAR mcm tak ok je, kak nor buat keputusan utk cari kedai lain dan dapat lah sewa kedai kecil dengan harga yg lebih mahal tapi dibawah sekali berhampiran Mydin chow kit...itu pun tak bertahan lama..sebab sewa nak naik lagi sale masih ditakuk lama...mana-mana stok tak bole jual, kak nor upload je kat fb sold out. Wow! hebatnya penangan FB. Ok! kedai yg berusia hampir setahun tu kak nor buat keputusan tutup dan linda pun bole fokus buat online. Sebab bisnes baju di online ni cerewet sikit. Banyak kerja remeh dibelakang tabir. Masa ni dan sampai sekarang kedai online kak nor masih beroperasi dirumah cuma rumah aje dari apartment dan berpindah kerumah double storey dengan ada bilik utk letak stok2 yg makin melambak-lambak tu. Masa tinggal di apartment memang malu nk buka pintu sebab ruang tamu rumah penuh dengan stok2 baju. 


-bersambung





kedai berhampiran mydin chow kit


                                         bilik stor yg lebih selesa utk customer borong memilih stok.
                                           

                                                  iklan di majalah mingguan wanita




No comments:

Post a Comment